Howrse creatie forum!
Het forum is definitief gesloten. Om tips en tricks te ontvangen over jouw creaties én leuk te praten met andere medehowrsers, ga je naar:

https://discord.gg/ak8Rhx6
Howrse creatie forum!
Het forum is definitief gesloten. Om tips en tricks te ontvangen over jouw creaties én leuk te praten met andere medehowrsers, ga je naar:

https://discord.gg/ak8Rhx6
Howrse creatie forum!
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 WIP (Work In Progress) van mijn creaties!

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Delicia

Delicia


Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 12-02-15
Woonplaats : Planeet Mars

WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Empty
BerichtOnderwerp: WIP (Work In Progress) van mijn creaties!   WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Icon_minitimedo 12 feb 2015 - 21:56

Ik ben weer eens bezig, heb deze best lang in WIP maar aangezien ik geen zin in om mijn tekentablet te pakken doe ik er niet ontzettend veel aan.  lach

Zo begon het dus, de schets. Sorry voor het zwarte lijntje  Huilen v/h lachen
Spoiler:

Dit is het dus, zo ziet het er zonder kleur uit

Spoiler:

Basis kleur is het grijze, heb even begonnen aan het inkleuren lach
Spoiler:

Zonder het lijntje Huilen v/h lachen En zo ziet het er nu uit
Spoiler:

Tips zijn natuurlijk altijd welkom lach
Terug naar boven Ga naar beneden
manon van es

manon van es


Aantal berichten : 668
Registratiedatum : 25-02-14
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ergens op de wereld.

WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Empty
BerichtOnderwerp: Re: WIP (Work In Progress) van mijn creaties!   WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Icon_minitimevr 13 feb 2015 - 16:36

De verhoudingen kloppen niet knipoog maar hij is erg smudgy NIET smudgen tenzij je het heeel goed kan knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
roodvos
Admin
roodvos


Aantal berichten : 822
Registratiedatum : 25-02-14
Leeftijd : 25

WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Empty
BerichtOnderwerp: Re: WIP (Work In Progress) van mijn creaties!   WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Icon_minitimevr 13 feb 2015 - 17:14

Goed begin!
Als ik je een tip mag geven voor de line: Een line, is echt niet alleen maar een omlijning. Het is ook een hulpmiddel voor waar de spieren zitten, en waar de bollingen en kuilen en dergelijk.
Zodat je dus kan zien hoe je paard in elkaar zit en niet een beetje in het wilde weg zit te kleuren. Een soort plan dus, eigenlijk.

Ik vond je schets er al heel goed uitzien, maar de line eigenlijk minder. Ik denk dat je die zou kunnen verbeteren door er wat meer van de schets in terug te laten komen, door dus wat meer aan te geven dan alleen de buitenlijnen. Volgens mij is je schets ook beter in verhouding dan de line?

Het inkleuren is een goed begin, maar ook hier zou ik naar meer kijken dan alleen de standaard vormen: Pak er wat goede (of minder goede) foto's van een paard bij in dezelfde houding, en kijk goed naar hoe het licht valt, waar de donkere plekken zitten, hoe de spieren lopen..
Dit zou je dan weer aan kunnen geven op je lineart.

Wat smudgen betreft ben ik het wel met Manon eens: Dit is een vrij gevaarlijke tool. Hij lijkt inderdaad heel handig.. Maar als je niet uitkijkt, wordt je tekening snel heel streperig of wazig. Of allebei.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je de smudge nooooooit meer aan mag raken. (hoewel het soms wel beter is Huilen v/h lachen )
Maar er zijn wel manieren om dit soort effecten te voorkomen.
De eerste is een zachtere brush gebruiken, zodat je de smudge niet of minder nodig hebt.
Wat je ook kan doen, is de.. Hoe heet dat.. Je kan de smudge minder heftig maken. Ik weet niet precies welk programma je gebruikt, maar bij photoshop zit het ergens bovenin en bij gimp heb ik werkelijk géén idee. tong
Een derde is wat ik op een gegeven moment met de smugde deed: Ik zoomde in en maakte de brush een heel stuk kleiner, en dan ging ik een beetje heen en weer om de randjes tussen twee kleuren iets zachter te maken, verder niets.
Een kleinere brush gebruiken en kleine bewegingen maken zijn sowieso wel goede tips voor die tool denk ik.

Als laatste tip heb ik, dat het licht van een paard niet altijd in het midden valt. Het ziet er nu een beetje uit alsof er overal aan de zijkanten schaduw zit en middenin licht, alsof het een cilinder is, maar een paard is iets complexer dan dat.. Opnieuw geld, kijk veel naar foto's.
Maar dat geld altijd voor iedereen en altijd. lach

Verder heel goed op weg, ga zo door! Feestje!
Ik ben benieuwd naar hoe hij er uit ziet als hij af is, is het een greyscale?

Terug naar boven Ga naar beneden
Delicia

Delicia


Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 12-02-15
Woonplaats : Planeet Mars

WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Empty
BerichtOnderwerp: Re: WIP (Work In Progress) van mijn creaties!   WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Icon_minitimevr 13 feb 2015 - 17:59

@Allebei

Bedankt, het is maar het begin ^^ het grijze is de basiskleur en zit eronder. Ik ben niet echt een greyscale aan het maken, omdat ik eerst een bont paard wou maken, toen helemaal bruin en nu zwart met wit Huilen v/h lachen

Ik doe nu zelf dat ik 1 basiskleur heb eronder zitten, daarna ga ik uitprobeersel (zoals dit dus) maken en op het einde de kleuren 'realistisch' proberen te maken. Maar goed ik ben meer van het potlood & papier in greyscale, en normaal doe ik alleen paardenhoofden i.p.v een heel paard Huilen v/h lachen

edit ; het probleem is dat ik bijna de hele tijd op Hardness 025 (dus de zachtste zegmaar). Dus nja Huilen v/h lachen
Terug naar boven Ga naar beneden
smokygirl
Admin
smokygirl


Aantal berichten : 421
Registratiedatum : 25-02-14
Leeftijd : 26
Woonplaats : Koekjesland

WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Empty
BerichtOnderwerp: Re: WIP (Work In Progress) van mijn creaties!   WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Icon_minitimevr 13 feb 2015 - 21:17

Zoals roodvos al zei zijn er verschillende vormen van smudgen. Ik heb in het begin ook veel gesmudged. Uiteindelijk werden het dit soort creaties:
http://smokygirl1997.deviantart.com/art/Free-Horse-Lineart-Walk-By-Whiteligtning-d6ei-393730203
en
http://smokygirl1997.deviantart.com/art/Arabian-Hero-408677479
Sommige spelers vinden dit wel heel mooi, maar veel mensen die al langer creaties maken vinden de smudge tool helemaal niks.
Ik vind de smudge tool wel heel handig, maar je moet er wel goed mee kunnen werken want anders gaat het er extreem gevlekt en uitgeveegd uitzien zoals op jouw creatie blij
Het is het makkelijkst om eens wat uit te proberen met penseel of de verfspuit want dat kan ook! Dan zet je de doorzichtigheid wat lager en pak je steeds verschillende tinten blij.

De schets die je hebt gemaakt vind ik wel heel mooi in verhouding en ook leuk gedaan. Ik ben benieuwd als je verder bent hoe het eruit gaat zien! lach Ook ben ik benieuwd hoe de manen eruit gaan zien want daar kun je leuke dingen mee doen met zo'n line ^^

Dus mijn tops:
- Leuke line met een goede anatomie bij de schets. Probeer dit ook wat meer in je line te krijgen en dan komt het helemaal goed met de vorm! lach
- Je hebt leuke kleuren uitgekozen maar maak het vooral niet te moeilijk voor jezelf! tong

Mijn tipjes:
- Probeer meer gebruik te maken van het penseel of verfspuit. Ik weet niet met welk programma je werkt maar dit geeft net een wat ander effect dan smudgen. Persoonlijk vind ik dat smudgen ook best mooi kan zijn maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak ^^


Veel succes! Superfeestje!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://smokygirl1997.deviantart.com/
Delicia

Delicia


Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 12-02-15
Woonplaats : Planeet Mars

WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Empty
BerichtOnderwerp: Re: WIP (Work In Progress) van mijn creaties!   WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Icon_minitimeza 14 feb 2015 - 19:50

Ben mijn digi tekening kwijt Huilen v/h lachen Ik weet niet hoe maar kan hem nergens meer vinden. Ben dan maar aan een nieuwe digi begonnen en bij deze heb ik de smudge maar twee keer gebruikt, hij is laaaannngggg maar dan ook lang niet af blij

edit ; ik gebruik GIMP 2.8 ^^

Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
manon van es

manon van es


Aantal berichten : 668
Registratiedatum : 25-02-14
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ergens op de wereld.

WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Empty
BerichtOnderwerp: Re: WIP (Work In Progress) van mijn creaties!   WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Icon_minitimezo 15 feb 2015 - 12:22

Dit hoofd is te groot knipoog
Maar idd ik ben het eens met Rood haha xD
eerst even invervolg de line posten voordat je verder gaat als je niet zeker weet of de verhoudingen kloppen ik werk zelf de laatste tijd met SAI en ik ben ook best trots op de resultaten de laatste tijd zoals deze.

Spoiler:

Misschien is het handig om eerst uit te proberen met GIMP, maar mijn voorkeur gaat uit naar SAI omdat daar een soort verf brush inzit om de overgangen naar licht en donker echt mooi te maken en niet zoals met veel mensen het geval is een beetje in het wilde weg licht en schaduw maken waar ze denken dat het zit, de anderen en ik zijn ook begonnen met een beetje in het wilde weg schetsen maar uiteindelijk komt het allemaal weer goed! (y)
misschien als je verhoudingen lastig vind proberen eerst op papier te schetsen en met licht en donker werken, das optie 1. optie 2 is gewoon gaan werken niks posten en aan het eind het resultaat laten zien ( ik houd van optie 2 xD) veras mensen!!
optie 3 is gewoon WIP's posten en lekker naar de tips en tops luisteren en onthou je hebt niks aan tops!


pps; gebruik desnoods een lineart ik ben ook niet de beste in het tekenen van paarden knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Delicia

Delicia


Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 12-02-15
Woonplaats : Planeet Mars

WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Empty
BerichtOnderwerp: Re: WIP (Work In Progress) van mijn creaties!   WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Icon_minitimezo 15 feb 2015 - 13:52

Wauw die is mooi ;o
Ik heb 1x geprobeerd om met photoshop te tekenen aangezien ik deze op mijn andere computer heb, alleen kan ik dus helemaal niet met photoshop werken, ik heb half uur gedaan om te weten waar alles zit Huilen v/h lachen terwijl ik 2 jaar geleden met gemak ps kon gebruiken.

Linearts is niet de beste optie voor mij, ik ben echt heel kritisch en soms dan denk ik : "Meh, die is weer beter, alleen niet hoe ik het wil" Huilen v/h lachen

Dat hoofd had ik ook in de gaten, maar eigenlijk vind ik deze beter dan de vorige, heb het hoofd klein beetje aangepast. Ben momenteel bezig om de hoeven te toen x3

edit ; ben ik weer oh zo slim om bijna alle lagen te verwijderen en ik kan niet meer terug, verdrietig
Terug naar boven Ga naar beneden
Delicia

Delicia


Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 12-02-15
Woonplaats : Planeet Mars

WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Empty
BerichtOnderwerp: Re: WIP (Work In Progress) van mijn creaties!   WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Icon_minitimezo 15 feb 2015 - 15:06

Oké, heb een nieuwe schets gemaakt
Spoiler:

Ik vind niks hiervan echt kloppen, been is te lang in mijn opinie blozen (Let niet op de manen & staart)
Terug naar boven Ga naar beneden
Bimmerd

Bimmerd


Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-14
Leeftijd : 30
Woonplaats : Ergens rondom jupiter

WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Empty
BerichtOnderwerp: Re: WIP (Work In Progress) van mijn creaties!   WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Icon_minitimezo 15 feb 2015 - 15:47

Benen zijn inderdaad wat aan de lange kant maar niet storend. Ik denk dat het probleem vooral is dat het paard te dun is blij Je zou met de lasso alles kunnen selecteren behalve de benen en deze omhoog trekken, dan is hij direct al meer in verhouding.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bimmerd.deviantart.com/
manon van es

manon van es


Aantal berichten : 668
Registratiedatum : 25-02-14
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ergens op de wereld.

WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Empty
BerichtOnderwerp: Re: WIP (Work In Progress) van mijn creaties!   WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Icon_minitimema 16 feb 2015 - 7:47

De borst zou iets lager moeten en de buik ook dan klopt hij ga zo door dan vallen de benen ook anders (y)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Empty
BerichtOnderwerp: Re: WIP (Work In Progress) van mijn creaties!   WIP (Work In Progress) van mijn creaties! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
WIP (Work In Progress) van mijn creaties!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn creaties/lines
» Tips en Tops van mijn Creaties
» Mijn creaties(graaag tips)
» Mijn creaties - hulp wordt zeer gewaardeerd
» Mijn projectje

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Howrse creatie forum! :: Creatief :: Digitaal-
Ga naar: