Howrse creatie forum!
Het forum is definitief gesloten. Om tips en tricks te ontvangen over jouw creaties én leuk te praten met andere medehowrsers, ga je naar:

https://discord.gg/ak8Rhx6
Howrse creatie forum!
Het forum is definitief gesloten. Om tips en tricks te ontvangen over jouw creaties én leuk te praten met andere medehowrsers, ga je naar:

https://discord.gg/ak8Rhx6
Howrse creatie forum!
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Creaties voor de Zwarte Parel

Ga naar beneden 
+18
sasnoo
murillo
Lightning
HorseGoddess
YukitaOnline
Kayleigh Casier
DitBenIkke444
Follow2you
kiwiaa
Amirah
lyly
manon van es
angels20
Bimmerd
roodvos
Marrie98
smokygirl
Jessie love
22 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
roodvos
Admin
roodvos


Aantal berichten : 822
Registratiedatum : 25-02-14
Leeftijd : 25

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedo 18 jun 2015 - 10:43

Ik heb er inmiddels al wat mee zitten klooien lach

Fijn issie zeker. wel  at stugger dan de bamboo, lijkt, maar daar ben ik nu al aan gewend. Eigenlijk ook wel prettig.

Wel vervelend zijn die knoppen bovenaan Huilen v/h lachen Die had bamboo ook, maar daar zaten ze aan de zijkant en ze werkten gewoon niet, al sloeg je er op. Deze doen al iets als je ze aanraakt.. En ik heb standaard mijn linkerarm over de tt op het toetsenbord liggen voor [ en ] en i. Oftewel, ik druk de hele tijd per ongeluk op shift en control (want dat zit onder die knoppen) en in combinatie met de w of zo sluit dan mijn tabblad op chrome of iets anders vervelends. Even zoeken of je dat uit kan zetten dus. tong

Verder heb ik nooit met een andere intuos iets gedaan dus dat is een beetje moeilijk vergelijken. Of wacht, wel met de superdeluxe van mijn moeder, die werkt natuurlijk veel fijner Huilen v/h lachen
Terug naar boven Ga naar beneden
Jessie love




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 09-06-15

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedi 23 jun 2015 - 13:30

Creaties voor de Zwarte Parel 14tvhht

Dit is een klein stukje.
Wat vinden jullie van de vorm tot nu toe? x
Het word een soort haflinger ofzo
Terug naar boven Ga naar beneden
Jessie love




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 09-06-15

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedi 23 jun 2015 - 16:15

Creaties voor de Zwarte Parel 2rh8gpf

Sorry voor nog een post, maar ik ben al wat verder en nu is hij veel beter.
Dus wat vinden jullie?
Tips en tops?
Terug naar boven Ga naar beneden
roodvos
Admin
roodvos


Aantal berichten : 822
Registratiedatum : 25-02-14
Leeftijd : 25

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedi 23 jun 2015 - 16:53

Zo, das een vooruitgang lach
Leuk hoe het met een paar lijnen toch héél duidelijk een paard is.

Ik denk dat de achterkant/kont een stuk te laag staat, tenzij hij op een blok of heuveltje staat met zijn voorbenen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jessie love




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 09-06-15

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedi 23 jun 2015 - 16:57

roodvos schreef:
Zo, das een vooruitgang lach
Leuk hoe het met een paar lijnen toch héél duidelijk een paard is.

Ik denk dat de achterkant/kont een stuk te laag staat, tenzij hij op een blok of heuveltje staat met zijn voorbenen.

Ja klopt ik had in mijn gedachte ook het idee van een blok waar hij op staat. Maar dat is natuurlijk lastig met zwarte parel...
Nog tips voor de staart en benen? Want dat lukt me nooit zo goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
smokygirl
Admin
smokygirl


Aantal berichten : 421
Registratiedatum : 25-02-14
Leeftijd : 26
Woonplaats : Koekjesland

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedi 23 jun 2015 - 19:41

@Jessie, let wel op dat de lijn van de buik nu boven het achterbeen uit komt. Nu klopt het beeld niet echt omdat je het achterste achterbeen nu ook ziet tot bovenaan. Ik hoop dat je het snapt want het is wat onduidelijk om uit te leggen haha.
Heb je ook een foto gebruikt als voorbeeld?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://smokygirl1997.deviantart.com/
angels20




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 30-06-15

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedi 30 jun 2015 - 18:16

[img]Creaties voor de Zwarte Parel 5bnqcj[/img]

Het is mijn allereerste Tekening, wat vinden jullie. Een goede vriend adviseerde mij hier van howrse, hier zitten alle Nl Howrse profs met creatie!
Wat vinden jullie ervan?Kritiek?Tip?

Ben van plan om het te gebruiken:)

Howrse naam: Angelsheaven
Terug naar boven Ga naar beneden
roodvos
Admin
roodvos


Aantal berichten : 822
Registratiedatum : 25-02-14
Leeftijd : 25

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedi 30 jun 2015 - 18:29

Allereerst welkom! lach

Ik vind hem er goed uitzien, zeker voor een eerste creatie. Leuk idee ook. Anatomisch niet helemaal correct maar ik heb eigenlijk het idee dat dat zo hoort, helemaal niet storend. Heb je een lineart gebruikt of alles helemaal zelf gebouwd?

Wat ik bij deze creatie nog even zou doen, is de randjes netjes afwerken. Die zijn hier en daar wat rafelig en om de tekening heen zitten ook hier en daar nog vlekjes. Als je hem wil inzenden moet hij ook transparant zijn. Met welk programma/met welke site heb je hem gemaakt?

Verder is hij een beetje vegerig. Heb je toevallig de smudgetool gebruikt? Die is namelijk best wel gevaarlijk. Ik denk dat het met jouw stijl helemaal geen kwaad kan als de overgangen niet zo vloeiend zijn, juist wel mooi. Gewoon van afblijven dus blij
Terug naar boven Ga naar beneden
manon van es

manon van es


Aantal berichten : 668
Registratiedatum : 25-02-14
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ergens op de wereld.

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedi 30 jun 2015 - 19:09

Ik denk dat ze Paintool SAI heeft gebruikt aan de brushes te zien blij

Ziet er goed uit voor 1e creatie maar idd even van de watertools afblijven op SAI blij
Terug naar boven Ga naar beneden
angels20




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 30-06-15

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedi 30 jun 2015 - 19:12

Ik heb Krita gebruikt lijkt veel op photoshop gs6 de benen zijn van lineart ik heb hooft helemaal veranderd en nek de staart ook en de hoorn:) Verder begrijp niks van wat je zei:) Ik ben pas begonnen vandaag gedownload alles vandaag. Dus vandaar dat ik het niet helemaal volg. Ja ook ik zit te twijfelen vanwege het niet zo realistisch/3D is zoals bij howrse de randjes zijn moeilijk met witte verf (ingezoomd) verwijder ik:).
Terug naar boven Ga naar beneden
angels20




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 30-06-15

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedi 30 jun 2015 - 19:13

Ik bedoel vitueel achtig weet niet hoe dat moet:) vind de ontwerp zelf supermooiX
Terug naar boven Ga naar beneden
Bimmerd

Bimmerd


Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-14
Leeftijd : 30
Woonplaats : Ergens rondom jupiter

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedi 30 jun 2015 - 19:28

manon van es schreef:
Ziet er goed uit voor 1e creatie maar idd even van de watertools afblijven op SAI blij
*gebruikt tijdens het tekenen 90% de watertools* schijnheilig
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bimmerd.deviantart.com/
angels20




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 30-06-15

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedi 30 jun 2015 - 20:16

Creaties voor de Zwarte Parel 313no9l

Deze is nieuwe versie
Terug naar boven Ga naar beneden
Marrie98

Marrie98


Aantal berichten : 198
Registratiedatum : 04-05-14
Leeftijd : 25
Woonplaats : ergens

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimewo 1 jul 2015 - 13:54

A damn!!! verdrietig
Was met een helios bezig, en nu is de computer vastgelopen. Al mijn 3 uur werk voor niks huilen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.free-howrse-stuff.weebly.com
manon van es

manon van es


Aantal berichten : 668
Registratiedatum : 25-02-14
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ergens op de wereld.

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedo 2 jul 2015 - 8:30

Bimmerd schreef:
manon van es schreef:
Ziet er goed uit voor 1e creatie maar idd even van de watertools afblijven op SAI blij
*gebruikt tijdens het tekenen 90% de watertools* schijnheilig


Weet ik maar jij kan er mee omgaan oke dit klinkt heel lullig maar is niet zo bedoeld Bim heeft er ervaring mee zegmaar blij
Terug naar boven Ga naar beneden
roodvos
Admin
roodvos


Aantal berichten : 822
Registratiedatum : 25-02-14
Leeftijd : 25

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedo 2 jul 2015 - 8:35

Sommige mensen vinden het niet erg prettig als je hun lineart aanpast. Of liever gezegd, het mag vaak gewoon niet. Daar zou ik de volgende keer dus een beetje mee uitkijken. Vaak mag je wel iets kleins veranderen als de staart, maar niet zo veel veranderen dat hij niet meer herkenbaar is. Dat staat vaak ook gewoon in hun regels.

Verder moet je altijd credits geven naar de maker van de lineart. blij Weet je nog van wie hij was?

Inzendingen hoeven echt niet realistisch te zijn om door te komen, kijk maar naar Bimmerd blij Haar ken je vast wel. Als je even op haar profiel kijkt zie je dat ze een heleboel creaties door heeft in cartoonstijl.

Dat programma ken ik niet, heeft het wel transparantie? Dus dat er 'geen' achtergrond is, ook geen wit. Dat zie je meestal als witte en grijze blokjes. Je moet je creatie op howrse namelijk met een transparante achtergrond insturen.

Als je programma geen transparantie heeft, zou ik gimp downloaden. Dat is een goed en gratis programma. In principe is downloaden daarvan gewoon veilig, als je een beetje de goede site zoekt.

Je tekening ziet er al beter uit zo! Wat je nog zou kunnen doen is het contrast wat verhogen. Dus de donkere plekken nog donkerder en de lichte plekken nog lichter. Dat laatste hoeft niet per se, maar als je de donkere plekken donkerder maakt moet je dus niet ook de lichte plekken donkerder maken. tong

De smudgetool, of de waterbrush waar Bim en Manon het over hebben, is een speciale tool. (tools zijn dingen als de gum, kwasten, het vergrootglasje.. Eigenlijk alle knopjes die je op je tekening kan gebruiken)
Daarmee kan je de kleuren op je tekening als het ware 'uitvegen'. Sommige mensen vinden het reuze handig om te gebruiken, maar het is echt iets waar je mee moet uitkijken. Heel veel mensen gebruiken hem namelijk, zonder dat ze weten hoe ze ermee om moeten gaan. Dan krijg je hele wazige, vegerige en slordige tekeningen. dat is zonde.

Omdat we heel vaak zien dat 'beginners' naar deze tool grijpen en zo hun tekening veel minder mooi maken raden we eigenlijk altijd af om die te gebruiken. Later kan je hem er vaak wel weer bij pakken, als je meer ervaring hebt en goed weet hoe je met je programma om moet gaan. Bimmerd doet dat blijkbaar.

(Bim, watertool en smudge zijn niet helemaal hetzelfde toch? Ik heb die watertool van Sai nooit begrepen.. Kan jij uitleggen hoe dat ding werkt en wat het voor iets is? Of is het wel gewoon de smudge van Sai?)


Neeeeee Marrie schrik Wat werd het voor iets? Ga je nog opnieuw beginnen of ga je nu verder met iets anders?
Terug naar boven Ga naar beneden
angels20




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 30-06-15

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedo 2 jul 2015 - 14:46

weet de naam niet maar herken het wel, ik heb line art model op mijn achtergrond van mijn laptop. Verder weet ik niet hoe ik het donkerder moet maken (shaduw). Die opties kan ik niet vinden. Ook weet ik niet hoe contrast werktXD. Ik moet meer uitproberen denk ik, weten jullie misschien een programma waar het allemaal mogelijk is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bimmerd

Bimmerd


Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-14
Leeftijd : 30
Woonplaats : Ergens rondom jupiter

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedo 2 jul 2015 - 18:06

roodvos schreef:
(Bim, watertool en smudge zijn niet helemaal hetzelfde toch? Ik heb die watertool van Sai nooit begrepen.. Kan jij uitleggen hoe dat ding werkt en wat het voor iets is? Of is het wel gewoon de smudge van Sai?)
Nee het is echt niet te vergelijken blij De watertool moet je zien als een kwast met dunne verf. Je mengt dus als het ware de kleur die je vast hebt met de kleur die er al staat. Je moet echter wel hard drukken met je tablet wil je echt de kleur goed door zien komen, meestal gebruik ik dan een hele dunne brush of teken ik eerst alles grof met de normale brush of pen. De smudge is letterlijk een vinger. Het geeft geen kleur, het enige wat het doet is pixels 'verplaatsen/uitrekken'. Met de smudge ben je dus kleuren door elkaar aant smeren, terwijl je met de watertool echt aan het mengen bent.


Ik heb trouwens een nieuwe voor aankomende maand, en hopelijk nog een tweede nieuwe
Creaties voor de Zwarte Parel Julywip_by_bimmerd-d8zj2v6
rechts; King's Pride
links; work in progress haha, ik weet niet of die nog af komt (ligt er een beetje aan of ik puf heb om te tekenen aankomende dagen)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bimmerd.deviantart.com/
roodvos
Admin
roodvos


Aantal berichten : 822
Registratiedatum : 25-02-14
Leeftijd : 25

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedo 2 jul 2015 - 20:35

Gaaaaaaf Bim lach
En dankjewel voor de uitleg lach Ik vond het al zo een raar ding, maar dit verklaart een hoop.

Angels: Donkerder maken kan je gewoon doen met een donkerdere kleur. Dus in jouw geval donkerder blauw. Voor de lichtere kleuren pak je gewoon lichter blauw. Dan wordt het contrast vanzelf groter. Ik zou bijvoorbeeld het voorbeen dat op de achtergrond staat wat donkerder maken, want nu is het niet helemaal duidelijk wat het ene voorbeen is, en wat het andere.

Contrast is eigenlijk een ander woord voor verschil. In dit geval hebben we het over een licht- donkercontrast. Dat contrast is groter bij wit en zwart dan bij grijs en iets donkerder grijs. Om bij jou het contrast groter te maken hoef je dus alleen maar het verschil tussen de donkerste en de lichtste kleuren groter te maken. blij

Kwa programma kan ik je gimp aanraden, dat is goed en gratis. je kan het hier downloaden: http://gimp.nl.softonic.com/download

Trouwens, even voor mijn beeldvorming, hoe oud ben je?

Terug naar boven Ga naar beneden
angels20




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 30-06-15

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedo 2 jul 2015 - 22:24

18 en is mijn eerste creatie ik heb net meer verbeterd wil het zo graag zetten op de zwarte parel. Ik hoop dat het me lukt! (ik ben een hele goede tekenaar, vooral dieren, vooral paarden. Ik teken (potlood) de paarden naar fantasie en ook echte paarden
Terug naar boven Ga naar beneden
angels20




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 30-06-15

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedo 2 jul 2015 - 22:38

Dit is mijn gedachte met Contrast? Is het goed, en nog belangrijker goed genoeg voor de creatie om te worden gekozen?
Creaties voor de Zwarte Parel 250ju6g
Terug naar boven Ga naar beneden
angels20




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 30-06-15

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimedo 2 jul 2015 - 23:31

Creaties voor de Zwarte Parel 20tj9qv

KLOPT DIT? er staat mag niet pixelig of wazig zijn is dit volgens jullie wel een creatie die aan de eisen voldoeT?
Terug naar boven Ga naar beneden
roodvos
Admin
roodvos


Aantal berichten : 822
Registratiedatum : 25-02-14
Leeftijd : 25

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimevr 3 jul 2015 - 12:36

Jaaaaaah dat bedoelde ik lach

Nu ben ik wel benieuwd naar meer tekeningen lach Daar hebben we ook een forumdeel voor, voor tekeningen die met potlood oid zijn gemaakt blij

Terug naar boven Ga naar beneden
Bimmerd

Bimmerd


Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-14
Leeftijd : 30
Woonplaats : Ergens rondom jupiter

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimevr 3 jul 2015 - 12:58

Kan door kleur komen maar het achterbeen (de donkerste zegmaar) oogt wat wazig, maar dit kan komen doordat je met zachte brush witte rand hebt gemaakt. Maar niet verkeerd om dat nog even dubbel te checken voor je hem inzendt. Verder, zorg dat je je creatie in verhouding verkleint! Je hebt hem nu in de breedte ingedrukt. Dat is zonde aangezien je hem niet zo getekend hebt blozen Houd je Shift toets ingedrukt als je gaat verkleinen. Je creatie moet zo beeldvullend mogelijk zijn, maar dit betekend vooral in de richting waarin je paard het 'langst' is (dus als je een paard van voren tekent zal je ook niet de hele breedte vullen maar dat is dus niet erg)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bimmerd.deviantart.com/
angels20




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 30-06-15

Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitimevr 3 jul 2015 - 13:34

Creaties voor de Zwarte Parel I72xrp

Ik heb het ingezondeXD
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Creaties voor de Zwarte Parel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Creaties voor de Zwarte Parel   Creaties voor de Zwarte Parel Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Creaties voor de Zwarte Parel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 7Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Creaties voor de Zwarte Parel
» Ga creaties
» Mijn creaties/lines
» Creaties in het frame plaatsen
» WIP (Work In Progress) van mijn creaties!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Howrse creatie forum! :: Creatief :: Digitaal-
Ga naar: